maandag 23 mei 2016

Opleiding De Digitale Docent een aanrader

Veranderingen in het onderwijs gaan snel. 
Het krijtbord heeft plaatsgemaakt voor het digibord, boeken voor tablet, informatie en communicatie gaan snel en vaak via de digitale weg. 


Voor de studenten van nu is het allemaal heel normaal. Zij zijn ermee opgegroeid. 
Maar is het voor ons, als docent en trainer, ook allemaal wel zo vanzelfsprekend?
Voor mij in ieder geval niet!

Ik vind mezelf best bij de tijd. Ik heb een LinkedIn profiel, zit op Facebook, maak volop gebruik van WhatsApp en ik kan, net als de huidige studenten, niet meer zonder mijn smartphone.
Toch ben ik me ervan bewust dat er nog veel meer mogelijkheden zijn. Privé maar juist in mijn rol als docent en trainer. Ik zag en zie voor mezelf de noodzaak om me verder te ontwikkelen in de digitale wereld

Voor mijn ontwikkeling ben ik zelf verantwoordelijk. In november 2015 ben ik dan ook gestart met de opleiding De Digitale Docent bij Edufit in Gouda. Er is een nog grotere digitale wereld voor mij open gegaan. 
Een wereld met allerlei digitale mogelijkheden op het gebied van werkvormen, toetsing en communicatie maar ook in het effectiever kunnen werken in het onderwijs.


De opleiding maakt mij niet alleen blij maar ook mijn studenten. Sinds ik tijdens mijn lessen en trainingen meer gebruik maak van de digitale mogelijkheden, is de motivatie van studenten toegenomen, zijn de leerprestaties verbeterd en is het leerproces efficiënter. Welke docent en trainer wil dat nu niet!

Voor iedere docent of trainer is het een must om zich digitaal te blijven ontwikkelen. De opleiding De Digitale Docent bij Edufit is hiervoor een aanrader!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten